
Gmina Mogilany pozyskała od Województwa Małopolskiego 33 000,00 zł na zakup kompostowników. Informujemy, że zakupiono 100 szt. kompostowników o pojemności 720 litrów, które będą sukcesywnie przekazywane mieszkańcom. Wnioskodawcy, którzy zakwalifikowali się do otrzymania kompostownika zostaną poinformowani telefonicznie o terminie podpisania umowy oraz odbioru kompostownika.
Przypominamy, że formularze zgłoszeniowe o przekazanie kompostownika były rozpatrywane wg daty wpływu do tut. Urzędu, a co za tym idzie umowy o ich przekazanie będą zawierane wedle kolejności wpływu wniosków do wyczerpania ilości dostępnych kompostowników (100 szt.).
INFORMACJE DODATKOWE dla osób, z którymi będzie podpisana umowa:
- liczba kompostowników jest ograniczona
- kompostownik należy odebrać z PSZOK-u, Gaj, ul. Zadziele 43 po podpisaniu umowy przekazania
- kompostownik znajduje się w pudełku i należy go samodzielnie zmontować na podstawie załączonej instrukcji montażu, załączona etykieta informacyjna musi być trwale umieszczona na kompostowniku i widoczna
- wraz z kompostownikiem zostanie przekazana ulotka dotycząca prawidłowego kompostowania i wykorzystania kompostu
- w okresie 3 lat od podpisania umowy kompostownik nie może być zlikwidowany, użyczany, podnajmowany lub oddawany do korzystania kompostownika osobie trzeciej, po 3 latach kompostownik przechodzi na własność osoby podpisującej umowę
- należy posiadać nieruchomość na terenie gminy oraz złożoną deklarację „śmieciową” (tj. być właścicielem, współwłaścicielem, użytkownikiem wieczystym lub władającym nieruchomością zamieszkałą zabudowaną budynkiem mieszkalnym jednorodzinnym)
- osoba, której zostanie przekazany kompostownik nie może posiadać żadnych zaległości względem Gminy Mogilany z tytułu opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi
- osoby, które otrzymają kompostownik będą musiały składać corocznie ankietę dotyczącą bioodpadów
- firma wywozowa nie będzie odbierać brązowych worków z bioodpadami
- sposób wykorzystywania kompostownika będzie kontrolowany