mogilany.pl
Oficjalny serwis
gminy Mogilany

ZAMELDOWANIE NA POBYT STAŁY LUB CZASOWY OBCOKRAJOWCA

WAŻNE: WNIOSEK MUSI BYĆ WYDRUKOWANY NA JEDNEJ KARTCE- DWUSTRONNIE!

WYMAGANE DOKUMENTY:

  1. Formularz ,,Zgłoszenie pobytu stałego” lub formularz ,,Zgłoszenie pobytu czasowego” wraz z potwierdzeniem faktu zamieszkiwania dokonane przez osobę posiadającą tytuł prawny do lokalu w formie czytelnego podpisu z oznaczeniem daty jego złożenia.
  2. Oryginał dokumentu potwierdzającego tytuł prawny do lokalu - do wglądu.
    Dokumentem potwierdzającym tytuł prawny do lokalu może być w szczególności:
    umowa cywilno-prawna, wypis z księgi wieczystej, decyzja administracyjna lub orzeczenie sądu.
  3. Obywatele państwa członkowskiego UE albo EFTA okazują:•ważny dokument podróży lub inny ważny dokument potwierdzający tożsamośći obywatelstwo
  4. Członkowie rodziny obywatela państwa członkowskiego UE albo EFTA - okazują

5. Obywatele krajów pozostałych niż wymienione powyżej okazują: ważny dokument podróży, wizę. Jeśli wjazd do Polski nastąpił na podstawie umowy, która przewiduje zniesienie lub ograniczenie obowiązku posiadania wizy albo cudzoziemiec przebywa w Polsce na podstawie art. 108 ust. 1 pkt 2* lub art. 206 ust. 1 pkt 2** ustawy z dnia 12 grudnia 2013 r.o cudzoziemcach lub na podstawie umieszczonego w dokumencie podróży odcisku stempla, który potwierdza złożenie wniosku o udzielenie zezwolenia na pobyt jako rezydenta długoterminowego UE należy okazać:

*Pobyt cudzoziemca na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej uważa się za legalny od dnia złożenia wniosku do dnia, w którym decyzja w sprawie udzielenia zezwolenia na pobyt czasowy stanie się ostateczna.
**Przepisu ust. 1 pkt 2 nie stosuje się w razie zawieszenia postępowania w sprawie udzielenia cudzoziemcowi zezwolenia na pobyt stały na wniosek strony.


WAŻNE INFORMACJE:

  1. 1Obywatele państwa członkowskiego UE albo EFTA oraz członkowie ich rodzin mają obowiązek zameldować się najpóźniej w 30. dniu od przyjazdu do miejsca pobytu stałego lub czasowego w Polsce, jeśli pobyt będzie wynosił ponad 3 miesiące.
  2. Obywatele pozostałych państw mają obowiązek zameldować się najpóźniej w 4. dniu od przyjazdu do miejsca pobytu stałego lub czasowego na okres nie dłuższy niż wynika to z dokumentu, który potwierdza prawo do pobytu w Polsce.
  3. Obowiązku meldunkowego można dopełnić przez pełnomocnika, legitymującego się pełnomocnictwem udzielonym w formie pisemnej, po okazaniu przez niego jego dowodu osobistego.
    Złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa podlega opłacie skarbowej w wysokości 17,00 zł - przykładowy wzór pełnomocnictwa w załączniku.
    Z opłaty za przedłożenie pełnomocnictwa zwolniony jest małżonek, rodzic, rodzeństwo, dziadek, pradziadek, wnuk, prawnuk, pełnoletnie dziecko. Opłaty należy uiszczać na rachunek bankowy Urzędu Gminy Mogilany:KBS o/Mogilany: 60 85910007 0220 0000 0273 0001.
  4. Dzieci i osoby ubezwłasnowolnione może zameldować ich przedstawiciel ustawowy opiekun prawny lub inna osoba sprawująca nad nią faktyczną opiekę w miejscu ich wspólnego pobytu.
  5. Wymeldowania się z miejsca pobytu stałego lub czasowego można dokonać meldując się w nowym miejscu pobytu.
  6. Zaświadczenie o zameldowaniu na pobyt stały wydawane jest bezpłatnie i jest ważne do chwili zmiany miejsca pobytu.
  7. Zaświadczenie o zameldowaniu na pobyt czasowy wydawane jest na wniosek i jest ważne do chwili zmiany miejsca zameldowania, ale nie dłużej niż do upływu terminu zameldowania. Wydanie zaświadczenia podlega opłacie skarbowej w kwocie:
    17 zł. Opłaty należy uiszczać na rachunek bankowy Urzędu Gminy Mogilany: KBS o/Mogilany 60 85910007 0220 0000 0273 0001.
  8. Obywatele państwa członkowskiego UE albo EFTA oraz członkowie ich rodzin mogą przesłać zgłoszenie meldunkowe również w formie dokumentu elektronicznego - przy wykorzystaniu środków komunikacji elektronicznej, opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub podpisem potwierdzonym profilem zaufanym Epuap. Adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej UG Mogilany: /7c1o97cpbw/skrytka.
  9. Dodatkowe wyjaśnienia udzielane są pod numer telefonu: 12 270 10 13 wew. 254 lub mailowo: gmina@mogilany.pl


PODSTAWA PRAWNA:

  1. Ustawa z 24 września 2010r. o ewidencji ludności (Dz.U. z 2021r. poz. 510 ze zm.)
  2. Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z 13 grudnia 2017r. w sprawie określenia wzorów i sposobu wypełniania formularzy stosowanych przy wykonywaniu obowiązku meldunkowego (Dz. U. Z 2017r. poz. 2411 ze zm.)
  3. Ustawa z 14 czerwca 1960r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz.U. z 2021r. poz. 735 ze zm.)
Pliki do pobrania
zgloszenie-pobytu-stalego-obcokrajowca-wniosek.pdf zgloszenie-pobytu-czasowego-obcokrajowca-wniosek.pdf klauzula-informacyjna-rodo.pdf

Korzystamy z plików cookies, by ułatwić użytkownikom poruszanie się po serwisie. Ciasteczka pozwalają nam także tworzyć anonimowe statystyki serwisu.

Jeżeli nie blokujesz plików cookies, to zgadzasz się na ich używanie i zapisanie w pamięci urządzenia. Możesz zmienić ustawienia przeglądarki, żeby wyłączyć zapisywanie ciasteczek.

Przeczytaj o polityce prywatności

Wyłącz wszystkie pliki cookie
Akceptuje
Wyłącz pliki cookie