mogilany.pl
Oficjalny serwis
gminy Mogilany

Zaświadczenia o zgodności zamierzonego sposobu użytkowania obiektu budowlanego z ustaleniami obowiązującego miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego

Kogo dotyczy

Właścicieli nieruchomości zlokalizowanych na terenie Gminy Mogilany.

Wymagane dokumenty

  1. Wniosek o wydanie zaświadczenia o zgodności zamierzonego sposobu użytkowania obiektu budowlanego z ustaleniami obowiązującego miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego.
  2. Mapa zasadnicza lub ewidencyjna ze wskazaniem obiektu lub jego części objętej planowaną zmianą.
  3. Opis (charakterystyka obiektu wnioskowanej zmiany sposobu użytkowania) oraz rysunki określające obiekt budowlany, np. rzuty, przekroje obiektu.
  4. Oryginał dowodu uiszczenia opłaty skarbowej.
  5. Pełnomocnictwo – jeśli wnioskodawca jest reprezentowany przez inną osobę, wraz z dowodem uiszczenia opłaty skarbowej w wysokości 17 zł.

Opłaty

Podlega opłacie skarbowej za wydanie zaświadczenia w wysokości 17 zł.

Opłata skarbowa pobierana jest na podstawie ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej. Zgodnie z art. 6 ust. 1 pkt 2 ww. ustawy obowiązek zapłaty opłaty skarbowej powstaje z chwilą złożenia wniosku o wydanie zaświadczenia.

Zapłaty opłaty skarbowej można dokonać przelewem lub przekazem na rachunek bankowy Urzędu Gminy Mogilany:

KBS o/Mogilany 60 8591 0007 0220 0000 0273 0001

Tytułem: opłata za zaświadczenie.

Opłata za pełnomocnictwo

17 zł – opłata skarbowa od złożenia dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury albo jego odpisu, wypisu lub kopii (z wyłączeniem pełnomocnictwa udzielonego małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu, lub gdy mocodawcą jest podmiot zwolniony z opłaty skarbowej).

Osoba/Jednostka odpowiedzialna

Referat Architektury i Inwestycji, tel. 12 270 10 13 wew. 251.

Miejsce składania dokumentów

Termin załatwienia sprawy

Do 7 dni (zgodnie z art. 217 i 218 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego).

Organ administracji publicznej, przed wydaniem zaświadczenia, może przeprowadzić, w koniecznym zakresie, postępowanie wyjaśniające.

Tryb odwoławczy

Brak.

Podstawa prawna

  1. Ustawa z dnia 7 lipca 1994 r. – Prawo budowlane.
  2. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego.
  3. Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej.

Dodatkowe uwagi

  1. Ewidencję Gruntów i Budynków dla gminy Mogilany prowadzi Starostwo Powiatowe w Krakowie, ul. Przy Moście 1.
  2. Nie podlegają opłacie skarbowej podania dotyczące budownictwa mieszkaniowego.
Pliki do pobrania
Wniosek o wydanie zaświadczenia o zgodności zamierzonego sposobu użytkowania obiektu budowlanego z ustaleniami obowiazującego mpzp

Korzystamy z plików cookies, by ułatwić użytkownikom poruszanie się po serwisie. Ciasteczka pozwalają nam także tworzyć anonimowe statystyki serwisu.

Jeżeli nie blokujesz plików cookies, to zgadzasz się na ich używanie i zapisanie w pamięci urządzenia. Możesz zmienić ustawienia przeglądarki, żeby wyłączyć zapisywanie ciasteczek.

Przeczytaj o polityce prywatności

Wyłącz wszystkie pliki cookie
Akceptuje
Wyłącz pliki cookie