Dostępność architektoniczna i komunikacyjno - informacyjna
Dostępność architektoniczna i komunikacyjno - informacyjna
Do budynku prowadzą dwa wejścia oznaczone jako wejście „A” i wejście „B”
- Parking z miejscem dla osoby niepełnosprawnej znajduje się 10 metrów od wejścia „A”.
Wejście „A” do budynku (od ulicy Parkowej).
- Drzwi wejściowe nie otwierają się automatycznie. Aby wejść musisz pociągnąć za klamkę. Jeżeli napotkasz jakiekolwiek problemy z otwarciem drzwi skorzystaj z domofonu, który znajduje się po lewej stronie drzwi, a wówczas urzędnik wyjdzie na zewnątrz i udzieli Ci pomocy.
- Po wejściu do budynku (na parterze) znajdują się pomieszczenia Urzędu Stanu Cywilnego i Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej. Udaj się tam bezpośrednio, aby załatwić sprawę lub uzyskać informację. W tym miejscu znajduje się pętla indukcyjna. Jeżeli korzystasz z aparatu słuchowego lub implantu musisz przełączyć je w tryb cewki indukcyjnej.
- Jeżeli chcesz udać się na Dziennik Podawczy/Punkt Informacyjny lub do pozostałych Referatów Urzędu Gminy usytuowanych na I i II piętrze możesz skorzystać ze schodów, znajdujących się po Twojej lewej stronie lub z windy obok schodów.
- Wszystkie schody zostały oznaczone polami uwagi w kolorze szarym zaopatrzonymi w wypukłe guzy. Przy schodach zamontowane są poręcze.
- W całym budynku wykonano kontrastowania drzwi, przez odróżnienie ich od ściany ciemnym kolorem.
- Na drzwiach każdego pomieszczenia w budynku znajduje się tabliczka informacyjna w alfabecie brajla. Tabliczki zostały umieszczone na wysokości umożliwiającej swobodne odczytanie ich treści za pomocą dotyku.
- Szerokość drzwi oraz korytarzy przystosowana jest do poruszania się po nich przez osoby na wózkach inwalidzkich. Na korytarzach nie znajdują się przeszkody uniemożliwiające poruszanie się po nich osób z niepełnosprawnością ruchową.
- Na korytarzu każdego piętra ( w widocznym miejscu) znajduje się plan ewakuacji i rozkład pomieszczeń.
- Budynek Urzędu Gminy Mogilany wyposażony jest w nawigację dźwiękową i wizualną, którą możesz uruchomić na swoim telefonie komórkowym - nadajnik YOUR WAY BEACON
Aplikacja Your Way to nowoczesny system, dzięki któremu osoby z niepełnosprawnością wzroku mogą poruszać się samodzielnie. W tym celu wystarczy ściągnąć na telefon bezpłatną aplikację. W momencie, gdy znajdziesz się w pobliżu nadajnika Your Way – możesz odsłuchiwać lub przeczytać na telefonie komunikaty z informacjami nawigacyjnymi tj. gdzie jesteś, co znajduje się po Twojej lewej , a co po Twojej prawej stronie. - Wewnątrz budynku, przy Sali Narad znajduje się toaleta przystosowana do potrzeb osób niepełnosprawnych. W toalecie zamontowany został system pomocy z niezbędnym przyciskiem.
- W punkcie obsługi klienta/Dziennik Podawczy/Punkt Informacyjny również została zamontowana pętla indukcyjna. Jeżeli korzystasz z aparatu słuchowego lub implantu musisz przełączyć je w tryb cewki indukcyjnej.
W punkcie informacyjnym dowiesz się:
- jak załatwić sprawę
- dostaniesz wzory dokumentów
- złożysz potrzebne dokumenty
- możesz poprosić o pomoc w przygotowaniu dokumentów
- W tym miejscu znajduje się także wizualna tablica informacyjna, która ułatwia odnalezienie poszukiwanego pomieszczenia.
- Do budynku można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem. Pies musi mieć uprzęż i certyfikat potwierdzający status psa asystującego. Pamiętaj jesteś odpowiedzialny za szkody wyrządzone przez psa asystującego. Musisz mieć także przy sobie zaświadczenie o szczepieniach weterynaryjnych psa.
- Istnieje możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego po wcześniejszym telefonicznym zgłoszeniu takiej potrzeby. Termin realizacji wizyty z udziałem tłumacza języka migowego wynosi 3 dni.
Wejście B do budynku (od strony Rynku)
Aby wejść do budynku musisz pokonać kilka schodów. W tej chwili wejście jest zamknięte z uwagi na covid-19.
Dostęp alternatywny
Z uwagi na przeszkody techniczne uniemożliwiające dostanie się do niektórych pomieszczeń na parterze i poddaszu (w cz. B) - zapewniamy dostęp alternatywny poprzez obsługę w wyznaczonym miejscu , którym jest Punkt Informacyjny /Dziennik Podawczy.
Koordynator ds. dostępności w Gminie Mogilany Małgorzata Madeja – Sekretarz Gminy, e-mail: malgorzata.madeja@mogilany.pl, tel. 12 270 10 13
Jeżeli nie możesz skorzystać z usług urzędu z powodu braku dostępności architektonicznej lub informacyjno – komunikacyjnej wypełnij „WNIOSEK O ZAPEWNIENIE DOSTĘPNOŚCI”