Dostępność architektoniczna i komunikacyjno - informacyjna

 Dostępność architektoniczna i komunikacyjno - informacyjna
 
Do budynku prowadzą dwa wejścia oznaczone jako wejście „A” i wejście „B”

  • Parking z miejscem dla osoby niepełnosprawnej znajduje się 10 metrów od wejścia „A”.

Wejście „A” do budynku (od ulicy Parkowej).

  • Drzwi wejściowe nie otwierają się automatycznie. Aby wejść musisz pociągnąć za klamkę. Jeżeli napotkasz jakiekolwiek problemy z otwarciem drzwi skorzystaj z domofonu, który znajduje się po lewej stronie drzwi, a wówczas urzędnik wyjdzie na zewnątrz i udzieli Ci pomocy.
  • Po wejściu do budynku (na parterze) znajdują się pomieszczenia Urzędu Stanu Cywilnego i Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej. Udaj się tam bezpośrednio, aby załatwić sprawę lub uzyskać informację. W tym miejscu znajduje się pętla indukcyjna. Jeżeli korzystasz z aparatu słuchowego lub implantu musisz przełączyć je w tryb cewki indukcyjnej.
  • Jeżeli chcesz udać się na Dziennik Podawczy/Punkt Informacyjny  lub do pozostałych Referatów Urzędu Gminy usytuowanych na I i II piętrze  możesz skorzystać ze schodów, znajdujących się po Twojej lewej stronie lub z windy obok schodów.
  • Wszystkie schody zostały oznaczone polami uwagi w kolorze szarym zaopatrzonymi w wypukłe guzy.  Przy schodach zamontowane są poręcze.
  • W całym budynku wykonano kontrastowania drzwi, przez odróżnienie ich od ściany ciemnym kolorem.
  • Na drzwiach każdego pomieszczenia w budynku znajduje się tabliczka informacyjna w alfabecie brajla. Tabliczki zostały umieszczone na wysokości umożliwiającej swobodne odczytanie ich treści za pomocą dotyku.
  • Szerokość drzwi oraz korytarzy przystosowana jest do poruszania się po nich  przez osoby na wózkach inwalidzkich. Na korytarzach nie znajdują się przeszkody   uniemożliwiające poruszanie się po nich osób z niepełnosprawnością ruchową.
  • Na korytarzu każdego piętra ( w widocznym miejscu) znajduje się plan ewakuacji i rozkład pomieszczeń.
  • Budynek Urzędu Gminy Mogilany wyposażony jest w nawigację dźwiękową i wizualną, którą  możesz uruchomić na swoim telefonie komórkowym - nadajnik YOUR WAY BEACON
    Aplikacja Your Way to nowoczesny system, dzięki któremu osoby z niepełnosprawnością wzroku mogą poruszać się samodzielnie. W tym celu wystarczy ściągnąć na telefon bezpłatną aplikację. W momencie, gdy  znajdziesz się w pobliżu nadajnika Your Way – możesz odsłuchiwać lub przeczytać na telefonie  komunikaty z informacjami nawigacyjnymi tj. gdzie jesteś, co znajduje się po Twojej lewej , a co po Twojej prawej stronie.
  • Wewnątrz budynku, przy Sali Narad znajduje się  toaleta przystosowana do potrzeb osób niepełnosprawnych. W toalecie zamontowany został system pomocy z niezbędnym przyciskiem. 
  • W punkcie obsługi klienta/Dziennik Podawczy/Punkt Informacyjny  również została zamontowana pętla indukcyjna. Jeżeli korzystasz z aparatu słuchowego lub implantu musisz przełączyć je w tryb cewki indukcyjnej.

            W punkcie informacyjnym dowiesz się:

    •  jak załatwić sprawę
    • dostaniesz wzory dokumentów
    • złożysz potrzebne dokumenty
    • możesz poprosić o pomoc w przygotowaniu dokumentów
  • W tym miejscu znajduje się także wizualna tablica informacyjna, która ułatwia odnalezienie poszukiwanego pomieszczenia.
  • Do budynku można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem. Pies musi mieć uprzęż i certyfikat potwierdzający status psa asystującego. Pamiętaj jesteś odpowiedzialny za szkody wyrządzone przez psa asystującego. Musisz mieć także przy sobie zaświadczenie o szczepieniach weterynaryjnych psa.
  • Istnieje możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego po wcześniejszym telefonicznym zgłoszeniu takiej potrzeby. Termin  realizacji wizyty z udziałem tłumacza języka migowego wynosi 3 dni.

Wejście B do budynku (od strony Rynku)
Aby wejść do budynku musisz pokonać kilka schodów. W tej chwili wejście jest zamknięte z uwagi na covid-19.

Dostęp alternatywny

Z uwagi na przeszkody techniczne uniemożliwiające dostanie się do niektórych pomieszczeń na parterze  i poddaszu (w cz. B) - zapewniamy dostęp alternatywny poprzez obsługę w wyznaczonym miejscu , którym jest Punkt Informacyjny /Dziennik Podawczy.

Koordynator ds. dostępności w Gminie Mogilany Małgorzata Madeja – Sekretarz Gminy, e-mail: malgorzata.madeja@mogilany.pl, tel. 12 270 10 13

Jeżeli nie możesz skorzystać z usług urzędu z powodu braku dostępności architektonicznej lub informacyjno – komunikacyjnej wypełnij  „WNIOSEK O ZAPEWNIENIE DOSTĘPNOŚCI”