SEKCJA ŚWIADCZEŃ RODZINNYCH

I FUNDUSZU ALIMENTACYJNEGO

SIEDZIBA SEKCJI: budynek Urzędu Gminy Mogilany, II piętro, pokój 05B

PRACOWNICY SEKCJI :

świadczenia rodzinne:

                         mgr Sabina Front - starszy inspektor

                         Angelika Lalewicz - starszy inspektor

świadczenia z funduszu alimentacyjnego:

                                  Beata Poznańska — Gawor - starszy inspektor

świadczenia wychowawcze:


mgr Magdalena Stefanik – starszy referent


ZADANIA SEKCJI:

  • Ustalanie prawa do świadczeń rodzinnych, tj.:
    • zasiłków rodzinnych oraz dodatków z tytułu:
      • urodzenia dziecka
      • samotnego wychowywania dziecka
      • wychowywania dziecka w rodzinie wielodzietnej
      • kształcenia i rehabilitacji dziecka niepełnosprawnego
      • rozpoczęcia roku szkolnego
      • podjęcia przez dziecko nauki w szkole poza miejscem zamieszkania
    • świadczeń opiekuńczych
    • świadczeń rodzicielskich
    • jednorazowych zapomóg z tytułu urodzenia się dziecka
  • Ustalanie prawa do świadczeń wychowawczych 500+
  • Ustalanie prawa do świadczeń z funduszu alimentacyjnego
  • Ustalanie prawa do jednorazowych zapomóg z tytułu urodzenia się dziecka u którego zdiagnozowano ciężkie i nieodwracalne upośledzenie albo nieuleczalną chorobę zagrażającą jego życiu, które powstały w prenatalnym okresie rozwoju dziecka lub w czasie porodu
  • Prowadzenie postępowań względem dłużników alimentacyjnych zgodnie z ustawą o pomocy osobom uprawnionym do alimentów
  • Realizacja wypłat zasiłków dla opiekuna
  • Wydawanie zaświadczeń o dochodzie do programu Czyste powietrze