NADANIE NUMERU PESEL NA WNIOSEK
WYMAGANE DOKUMENTY:
- Wypełniony i podpisany „Wniosek o nadanie numeru PESEL” .
- Wniosek o nadanie numeru PESEL musi zawierać wskazanie podstawy prawnej oraz udokumentowane dane w nim zawarte. \
- Dokument, który potwierdzająca tożsamość Wnioskodawcy oraz inne dane wpisane we wniosku.
WAŻNE INFORMACJE:
- Numer PESEL nadawany jest podczas zameldowania na pobyt stały lub czasowy z urzędu - nie wymaga trybu wnioskowego. Nadanie numeru PESEL na wniosek wymaga wskazania konkretnego przepisu prawa, z którego wynika obowiązek jego posiadania.
- Wniosek o nadanie numeru PESEL w imieniu Wnioskodawcy może złożyć pełnomocnik, legitymujący się pełnomocnictwem udzielonym w formie pisemnej, po okazaniu przez niego jego dowodu osobistego. Złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa podlega opłacie skarbowej w wysokości 17,00 zł. Z opłaty za przedłożenie pełnomocnictwa zwolniony jest małżonek, rodzic, rodzeństwo, dziadek,babcia, wnuk, wnuczka, pełnoletnie dziecko.
Opłaty należy uiszczać na rachunek bankowy Urzędu Gminy Mogilany: KBS o/Mogilany: 60 85910007 0220 0000 0273 0001. - Dodatkowe wyjaśnienia udzielane są pod numerem telefonu: 12 270 10 13 wew. 254 lub mailowo: gmina@mogilany.pl
PODSTAWA PRAWNA:
- Ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności (t.j.: Dz.U. z 2021 r. poz. 510 ze zm.)
- Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 4 stycznia 2012 r. w sprawie nadania lub zmiany numeru PESEL (t.j.: Dz.U. z 2015 r. poz. 1984)