WYDAWANIE ZAŚWIADCZEŃ Z REJESTRU MIESZKAŃCÓW GMINY MOGILANY LUB REJESTRU PESEL
WYMAGANE DOKUMENTY:
- Prawidłowo wypełniony ,,Wniosek o wydanie zaświadczenia z rejestru mieszkańców Gminy Mogilany* lub rejestru PESEL**”.
- Dowód osobisty lub paszport.
- W przypadku gdy Wnioskodawca działa za pośrednictwem pełnomocnika, do każdego wniosku należy dołączyć dokument stwierdzający udzielenie pełnomocnictwa, wraz z dowodem uiszczenia opłaty skarbowej za jego złożenie w wysokości 17,00 zł -przykładowy wzór pełnomocnictwa w załączniku. Opłaty należy uiszczać na rachunek bankowy Urzędu Gminy Mogilany: KBS o/Mogilany 60 85910007 0220 0000 0273 0001. Z opłaty za przedłożenie pełnomocnictwa zwolniony jest małżonek, rodzic, rodzeństwo, dziadek, pradziadek, wnuk, prawnuk, pełnoletnie dziecko.
- W przypadku ubiegana się o wydanie zaświadczenia o braku lub ilości osób zameldowanych w budynku do wniosku należy dołączyć dokument potwierdzający tytuł prawny do tego budynku – do wglądu w oryginale, którym może być: umowa cywilno – prawna, wypis z księgi wieczystej lub akt notarialny, decyzja administracyjna, orzeczenie sądu, umowa najmu, w przypadku dziedziczenia - dodatkowo prawomocne postanowienie sądu o nabyciu.
- Termin załatwienia sprawy: do 7 dni od daty złożenia kompletnego wniosku.
WAŻNE INFORMACJE:
- Wniosek można złożyć również za pośrednictwem poczty oraz w formie dokumentu elektronicznego – przy wykorzystaniu środków komunikacji elektronicznej, opatrzony kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub podpisem potwierdzonym profilem zaufanym Epuap. Adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej UG Mogilany: /7c1o97cpbw/skrytka.
- Wniosek o wydanie zaświadczenia z rejestru PESEL można złożyć w dowolnym organie gminy.
- Dodatkowe wyjaśnienia udzielane są pod numerem telefonu: 12 270 10 13 wew. 254 lub mailowo: gmina@mogilany.pl
*Rejestr mieszkańców – w rejestrze gromadzone są dane osób, które wykonały obowiązek meldunkowy w Gminie Mogilany.
**Rejestr PESEL – w rejestrze gromadzone są dane osób, które posiadają numer PESEL.
PODSTAWA PRAWNA
- Ustawa z 24 września 2010r. o ewidencji ludności (Dz.U. z 2021r. poz. 510 ze zm.)
- Ustawa z 14 czerwca 1960r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz.U. z 2021r. poz. 735 ze zm.)
- Ustawa z 16 listopada 2006r. o opłacie skarbowej (Dz.U. z 2020r. poz. 1546 ze zm.)