Aktualności
Przerwa w dostawie wody - 13.09.2024 r.
12 września 2024
Urząd Gminy Mogilany informuje, że 13 września 2024 roku (piątek) w godzinach od 9:00 do 15:00 z powodu przebudowy sieci wodociągowej nastąpi przerwa w dostawie wody w miejscowości Libertów: ul.: Jana Pawła II (po stronie prawej jadąc w stronę Skawiny), św. Floriana, Korczynowa, Rumiana, Spacerowiczów, , Bartnicka, Gajowa Łąka, Płomienna, Olszyńska, Ligustrowa, Zgodna (do posesji Pani Sołtys), Przydworska, Jabłoniowa, Przylesie. Za utrudnienia spowodowane brakiem wody przepraszamy.
+ czytaj więcej
Ostrzeżenie meteorologiczne - intensywne opady deszczu/3
12 września 2024
Instytut Meteorologii i Gospodarki Wodnej - Państwowy Instytut Badawczy Biuro Prognoz Meteorologicznych w Krakowie wydał ostrzeżenie trzeciego stopnia o intensywnych opadach deszczu. Prognozowana suma opadów: - Od czwartku 12 września od godziny 20:00 do piąku 13 września do godziny 7:00 - od 40 do 70 mm; - Od piątku 13 września od godziny 7:00 do soboty 14 września do godziny 7:00 - od 80 do 120 mm; - Od soboty 14 września od godziny 7:00 do niedzieli 15 września do godziny 7:00 - miejscami od 70 do 110 mm, lokalnie do 150 mm; - Od niedzieli 15 września od godziny 7:00 do poniedziałku 16 września do godziny 7:00 - od 20 do 40 mm.
+ czytaj więcej
Ostrzeżenie meteorologiczne 12-16.09 2024 r.
12 września 2024
Instytut Meteorologii i Gospodarki Wodnej - Państwowy Instytut Badawczy Biuro Prognoz Meteorologicznych w Krakowie prognozuje na najbliższe dni intensywne opady deszczu, którym towarzyszyć może silny wiatr. - Od czwartku 12 września od godziny 7:30 do piątku 13 września do godziny 7:30 intensywne opady deszczu/1 - miejscami od 40 do 60 mm w czasie 24 godzin; - Od piątku 13 września od godziny 7:30 do soboty 14 września do godziny 7:30 intensywne opady deszczu/2 - miejscami od 60 do 90 mm w czasie 24 godzin; - Od soboty 14 września od godziny 7:30 do niedzieli 15 września do godziny 7:30 intensywne opady deszczu/2 - miejscami od 60 do 90 mm w czasie 24 godzin oraz silny wiatr/1 o średniej prędkości do 70 km/h lub porywy wiatru o prędkości do 85 km/h; - Od niedzieli 15 września od godziny 7:30 do poniedziałku 16 września do godziny 7:30 intensywne opady deszczu/1 - miejscami od 40 do 60 mm w czasie 24 godzin.
+ czytaj więcej
Roboty drogowe - 12.09.2024r.
11 września 2024
W czwartek 12.09.2024r. w miejscowości Gaj - ul. Zadziele na odcinku od sklepu spożywczego Avita do skrzyżowania z ul. Latochówki włącznie - po prawej stronie jezdni wykonywane będą prace związane z układaniem konstrukcji nawierzchni. W związku z tym tego dnia nie będzie możliwości dojazdu do posesji w tym do posesji położonych przy ul. Latochówki.
+ czytaj więcej
Wzmożone kontrole policyjne w miejscowości Gaj
11 września 2024
W związku z występującymi przypadkami naruszeń porządku publicznego na terenie miejscowości Gaj, w tym m.in. spożywania alkoholu w miejscach do tego nieprzeznaczonych, używania wulgarnych słów oraz zanieczyszczania przestrzeni publicznej przez osoby znajdujące się pod wpływem alkoholu informujemy, że Komisariat Policji w Świątnikach Górnych na wniosek Urzędu Gminy Mogilany wprowadza wzmożone kontrole policyjne. Kontrole te będą koncentrować się w szczególności na następujących obszarach: - parking ogólnodostępny w rejonie Kościoła pw. Narodzenia NMP w Gaju;- tereny przylegające do Szkoły Podstawowej im. Jana Pawła II przy ulicy Szkolnej 73 w Gaju;- parking wraz z trybuną przy obiekcie LKS Gajowianki Gaj przy ulicy Parkowej 53. Działania te mają na celu przeciwdziałanie negatywnym zjawiskom, które wpływają na komfort życia mieszkańców oraz bezpieczeństwo publiczne. Zwracamy uwagę na obowiązek przestrzegania przepisów Ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi, która reguluje zakaz spożywania alkoholu w miejscach publicznych, oraz na konieczność poszanowania wspólnej przestrzeni. Apelujemy ponadto o odpowiedzialne zachowanie i poszanowanie wspólnego mienia oraz innych użytkowników przestrzeni publicznej. Komisariat Policji w Świątnikach Górnych zwraca się również z prośbą o każdorazowym informowaniu o ewentualnych uwagach i spostrzeżeniach dotyczących przedmiotowego zadania.
+ czytaj więcej
Za nami 3. edycja Gminnych Dni Seniora
11 września 2024
W dniach 6-7 września 2024 roku w remizie OSP Mogilany odbyła się 3. edycja Gminnych Dni Seniora. Wydarzenie, które wpisało się w kalendarz lokalnych imprez, przyciągnęło liczne grono uczestników, którzy w aktywny sposób spędzili miniony weekend. Ponadto w wydarzeniu - obok seniorów - udział wzięli przedstawiciele lokalnych władz, zarówno ze szczebla wojewódzkiego, jak i gminnego. W 3. edycji Gminnych Dni Seniora uczestniczyli I wicewojewoda małopolski Elżbieta Achinger, Wójt Gminy Mogilany Jerzy Przeworski, Zastępca Wójta Gminy Mogilany Łukasz Najder oraz Radni Gminy Mogilany: Adrian Sikora oraz Mateusz Paszta. W programie znalazły się między innymi otwarcie wystawy malarskiej Ewy Gadnieckiej-Włodarczyk, pokaz mody, koncert Najpiękniejszych Melodii Świata w wykonaniu Yuliyi Ponomar czy też koncert w stylu RETRO w wykonaniu zespołu ŚwiętoAńska Kamratnia. W trakcie wydarzenia miała miejsce również wyjątkowa uroczystość, kiedy to Pani Halina Staszczak (Prezes Uniwersytetu Trzeciego Wieku w Mogilanach) oraz Pani Martyna Strączek (Dyrektor Gminnego Ośrodka Kultury w Mogilanach) odebrały z rąk I Wicewojewody Małopolskiego kolejno Złoty i Srebrny Krzyż Zasługi nadany przez Prezydenta RP za zasługi na rzecz lokalnej społeczności. Gratulujemy!
+ czytaj więcej
Nabór na stanowisko Ankietera - Urząd Statystyczny w Krakowie
10 września 2024
Urząd Statystyczny w Krakowie ogłasza nabór na wolne stanowisko pracy pomocniczej w charakterze Ankietera. Praca w terenie na obszarze miasta Krakowa oraz powiatu krakowskiego w szczególności z gmin Michałowice, Skała, Sułoszowa, Mogilany, Skawina, Świątniki Górne, Zielonki, Wielka Wieś i Iwanowice. Miejsce pracy: PRACA W TERENIE na obszarze miasta Krakowa oraz powiatu krakowskiego w szczególności z gmin Michałowice, Skała, Sułoszowa, Mogilany, Skawina, Świątniki Górne, Zielonki, Wielka Wieś i Iwanowice. Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy: realizacja ankiet, wywiadów w bezpośrednim kontakcie z respondentami z wykorzystaniem urządzeń mobilnych lub formularzy papierowych; analiza, kontrola i przygotowanie zebranych materiałów do opracowania; komputerowa rejestracja ankiet i kwestionariuszy. Od kandydatów oczekujemy: wykształcenia co najmniej średniego; dwuletniego stażu pracy (ogółem, także na innym stanowisku); dobrej znajomości obsługi komputera (pakiet MS Office); predyspozycji do pracy ankieterskiej; umiejętności nawiązywania kontaktów; dobrej organizacji pracy własnej; dyspozycyjności i mobilności; radzenia sobie w trudnych sytuacjach interpersonalnych; rzetelności i terminowości. Pracownikom oferujemy: stabilną pracę w jednostce administracji państwowej, otwarte i przyjazne środowisko pracy, zatrudnienie na podstawie umowy o pracę; wynagrodzenie zasadnicze: nie mniejsze niż minimalne wynagrodzenie; dodatek za wieloletnią pracę w wysokości od 5% do 20% wynagrodzenia zasadniczego w zależności od udokumentowanego stażu pracy; trzynaste wynagrodzenie; elastyczny, zadaniowy czas pracy; bogaty pakiet szkoleń oraz szerokie możliwości dalszego rozwoju kompetencji zawodowych; pakiet socjalny. Wymagane dokumenty: CV, list motywacyjny (dokumenty należy opatrzyć własnoręcznym podpisem), W Urzędzie nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r. Kandydaci zakwalifikowani do udziału w rekrutacji zostaną poinformowani o terminie spotkania telefonicznie lub drogą elektroniczną. Nabór składa się z dwóch etapów: ·kserokopię dokumentu potwierdzającego spełnienie wymagania w zakresie wykształcenia (świadectwo ukończenia szkoły); oświadczenie potwierdzające wymagany staż pracy (w trakcie spotkania rekrutacyjnego staż pracy potwierdzony świadectwami pracy lub zaświadczeniem o zatrudnieniu przedstawionymi do wglądu); oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych i niekaralności; oświadczenie, że w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. kandydatka/kandydatnie pracowała/ł, nie pełniła/ł służby w organach bezpieczeństwa państwa i nie była/był współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów art. 2 ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych przed 1 sierpnia 1972 r. Termin składania dokumentów: do 24.09.2024 r. Dokumenty należy składać lub przesyłać na adres: Urząd Statystyczny w Krakowie Wydział Kadr i Szkolenia ul. Kazimierza Wyki 3,31-223 Kraków w zamkniętej i podpisanej kopercie z dopiskiem „ogłoszenie nr 9/2024” lub mailowo:rekrutacjauskrakow@stat.gov.pl Decyduje data wpływu oferty do Urzędu lub dostarczenia oferty osobiście bądź e-mailowo. Aplikując, oświadczasz, że znana Ci jest treść informacji na temat przetwarzania danych osobowych w naborze. Dodatkowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu: 12 36 10 224 Inne informacje: I etap: weryfikacja formalna ofert, II etap: rozmowa kwalifikacyjna. Informacja o przetwarzaniu danych osobowych: W Urzędzie Statystycznym w Krakowie dane osobowe są przetwarzane zgodnie z przepisami rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO). Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 RODO informuję o zasadach oraz o przysługujących Pani/Panu prawach związanych z przetwarzaniem Pani/Pana danych osobowych. Wskazanie administratora: Administratorem Pana/Pani danych osobowych jest Urząd Statystyczny w Krakowie (adres siedziby: ul. Kazimierza Wyki 3, 31-223 Kraków) – zwany dalej „Administratorem”; Dane kontaktowe inspektora ochrony danych: w sprawach związanych z przetwarzaniem danych osobowych, można kontaktować się z inspektorem ochrony danych pisząc na adres jak wyżej lub na adres e-mail: iod_uskrk@stat.gov.pl; Cele oraz podstawa prawna przetwarzania Pani/Pana danych osobowych: Administrator przetwarza Pani/Pana dane osobowe na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c)[1] RODO w związku z art. 22(1) ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (Dz. U. 2022 poz. 1465) oraz art. 46 ustawy z dnia 16 września 1982 r. o pracownikach urzędów państwowych (Dz. U. 2023 r. poz. 1917), natomiast inne dane na podstawie Pani/Pana zgody (art. 6 ust. 1 lit. a)[2], a w przypadku danych osobowych szczególnej kategorii art. 9 ust. 2 lit a RODO) na przetwarzanie tych danych osobowych). Wyrażenie zgody w tym przypadku jest dobrowolne, a zgodę tak wyrażoną można odwołać w dowolnym terminie. W przypadku rekrutacji na stanowiska w korpusie służby cywilnej dodatkowo podstawą przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO w związku z art. 4 i 4a ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o służbie cywilnej (Dz. U. 2024 poz. 409). W przypadku rekrutacji na stanowisko ankietera statystycznego podstawą przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO w związku art. 28 ust. 4 ustawy z dnia z dnia 29 czerwca 1995 r. o statystyce publicznej (Dz. U. 2023 poz. 773); Obowiązek podania danych osobowych: podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest wymogiem ustawowym lub w przypadkach szczególnych wymaga Pani/Pana zgody, od której uzależnione jest ich wykorzystanie; Informacje o odbiorcach Pani/Pana danych osobowych: Pani/Pana dane mogą być ujawnione podmiotom, które uprawnione są do ich otrzymania zgodnie z przepisami prawa. ; Okresy przetwarzania danych osobowych: Pani/Pana dane osobowe przechowywane będą przez okres niezbędny do przeprowadzenia naboru na stanowisko pracy, w przypadku stanowisk w służbie cywilnej, z uwzględnieniem 3 miesięcy od dnia nawiązania stosunku pracy z osobą wyłonioną w drodze naboru, w których Dyrektor Urzędu ma możliwość wyboru kolejnego wyłonionego kandydata, w przypadku, gdy ponownie zaistnieje konieczność obsadzenia tego samego stanowiska; Prawa osoby, której dane dotyczą: posiada Pani/Pan prawo do żądania od Administratora dostępu do treści swoich danych oraz prawo ich sprostowania – w przypadku gdy dane są nieprawidłowe lub niekompletne, usunięcia - jeżeli nie zostaną usunięte przez Administratora w terminie wskazanym w pkt. 6 niniejszej informacji, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo wniesienia sprzeciwu, prawo do cofnięcia zgody na ich przetwarzanie w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody wyrażonej przed jej cofnięciem, prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan iż przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy RODO; Profilowanie oraz zautomatyzowane podejmowanie decyzji: Pani/Pana dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji w tym również w formie profilowania; Przekazywanie danych osobowych do podmiotów spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego („EOG”) lub organizacji międzynarodowych: Pani/Pana dane osobowe nie będą udostępniane podmiotom mającym siedzibę poza EOG. OŚWIADCZENIE * (dotyczy naboru na stanowisko poza korpusem służby cywilnej w Urzędzie Statystycznym w Krakowie) Ja niżej podpisana(y) ...................................................................... oświadczam, że w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. nie pracowałam/em, nie pełniłam/em służby w organach bezpieczeństwa państwa i nie byłam/byłem współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów. ………………………………………… …………..……………………………….. (miejscowość, data) (własnoręczny podpis) * dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych przed 1 sierpnia 1972 r. …………………………, …….………. (miejscowość, data) OŚWIADCZENIE Ja, niżej podpisana/y …………………………………………………………….., oświadczam, że: korzystam z pełni praw publicznych, nie byłam/łem karana/y. …………………………….……….. (własnoręczny podpis) …………………………, …….………. (miejscowość, data) OŚWIADCZENIE Ja, niżej podpisana/y ……………………………………………………………..., oświadczam, że posiadam dwuletni staż pracy. …………………………….……….. (własnoręczny podpis) [1]przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze; [2] osoba, której dane dotyczą wyraziła zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych w jednym lub większej liczbie określonych celów;
+ czytaj więcej
Obwieszczenie Wójta Gminy Mogilany o wyłożeniu do publicznego wglądu projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego miejscowości Brzyczyna i miejscowości Chorowice
10 września 2024
Wójt Gminy Mogilany uprzejmie informuje o wyłożeniu do publicznego wglądu projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego miejscowości Brzyczyna i miejscowości Chorowice, które odbywać się będzie w dniach 18 września – 16 października 2024 r. (z wyjątkiem sobót i niedziel. Szczegóły TUTAJ.
+ czytaj więcej
Roboty drogowe - 11.09.2024 r.
10 września 2024
W środę 11.09.2024r. w miejscowości Gaj po prawej stronie jezdni na odcinku od budynku ul. Zadziele 164 (na wysokości myjni samochodowej) do budynku ul. Zadziele 208 oraz w miejscowości Lusina przy wjeździe do ul. Przymiarki wykonywane będą roboty związane z konstrukcją nawierzchni. W związku z powyższym tego dnia w godzinach 7:00 do 20:00 nie będzie możliwości dojazdu do posesji.
+ czytaj więcej
Roboty drogowe - 10.09.2024 r.
09 września 2024
Urząd Gminy Mogilany informuje, że we wtorek 10.09.2024r. w miejscowości Lusina koło Szkoły Podstawowej po prawej stronie jezdni na odcinku od km 3+161 do km 3+350 oraz w miejscowości Gaj na odcinku w km 1+ 937 do km 2+137 (od domu nr 117 do nr 157A/B) po lewej stronie jezdni wykonywane będą roboty związane z konstrukcją nawierzchni. W związku z tym w tym dniu w godzinach 7:00 do 20:00 nie będzie możliwości dojazdu do posesji.
+ czytaj więcej