Aktualności
Rekrutacja do przedszkoli i oddziałów przedszkolnych w szkołach, na rok szkolny 2022/2023
31 stycznia 2022
Harmonogram rekrutacji, na rok szkolny 2022/2023, został określony Zarządzeniem Nr 9/2022 Wójta Gminy Mogilany z dnia 26 stycznia 2022 roku w sprawie ustalenia terminów przeprowadzenia postępowania rekrutacyjnego i postępowania uzupełniającego, w tym terminy składania dokumentów do przedszkoli, oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych oraz pierwszych klas szkół podstawowych prowadzonych przez Gminę Mogilany, na rok szkolny 2022/2023.Od 2017 roku prawo do miejsca w przedszkolu przysługuje wszystkim trzy-, cztero- i pięciolatkom, których rodzice chcą, by dziecko uczęszczało do przedszkola.Wszystkie sześciolatki objęte są rocznym obowiązkowym przygotowaniem przedszkolnym.Jeśli dziecko chodziło już do przedszkola, rodzice muszą jedynie złożyć deklarację o kontynuowaniu edukacji w wybranej placówce. Natomiast, jeśli dziecko idzie po raz pierwszy do przedszkola, musi wziąć udział w rekrutacji.We wszytych placówkach obowiązuje pięć ustawowych kryteriów. Są one brane pod uwagę we wszystkich placówkach, na pierwszym etapie postępowania rekrutacyjnego. Oznacza to, że w pierwszej kolejności do przedszkola dostanie się:- dziecko z rodziny wielodzietnej,- dziecko z niepełnosprawnością,- dziecko, którego rodzice albo rodzeństwo są osobami z niepełnosprawnością,- dziecko, które wychowuje tylko jeden z rodziców,- dziecko, które wychowuje się w rodzinie zastępczej.Każda gmina może ustalić dodatkowe kryteria. W Gminie Mogilany zostały one określone w Uchwale Nr XXX/244/2017 Rady Gminy Mogilany z dnia 30 marca 2017 r. w sprawie ustalenia kryteriów wraz z liczbą punktów oraz dokumentów, potwierdzających ich spełnianie, w postępowaniu rekrutacyjnym do publicznych przedszkoli oraz oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych, prowadzonych przez Gminę Mogilany.Jeśli, po pierwszym etapie rekrutacji, zostaną wolne miejsca, gmina może przeprowadzić rekrutację uzupełniającą.Rodzice mają prawo złożyć wniosek do, nie więcej niż trzech wybranych publicznych przedszkoli albo publicznych szkół (art.156 ustawy- Prawo oświatowe), zaznaczając preferencje.Należy zgłosić się do wybranego przedszkola po wniosek o przyjęcie, bądź pobrać go z zakładki, druki kierowane do ZEAS. Wypełniony dokument rodzice składają w wybranym przedszkolu.Jako pierwsze należy wskazać to, na którym najbardziej rodzicom zależy.Do wniosku wymagane jest złożenie dodatkowych dokumentów (m.in.), jeśli:dziecko jest z rodziny wielodzietnej: oświadczenie o wielodzietności rodziny; w rodzinie jest osoba z niepełnosprawnością: orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego wydane ze względu na niepełnosprawność lub orzeczenie o niepełnosprawności, lub o stopniu niepełnosprawności.Szczegółowe informacje dotyczące składania wymaganych dokumentów i oświadczeń, można uzyskać w placówkach oświatowych Gminy Mogilany.Termin ogłoszenia wyników rekrutacji został ustalony we wskazanym na wstępie zarządzeniu.W wyznaczonym dniu wywieszone zostaną listy przyjętych i nieprzyjętych dzieci.Jeśli dziecko znajdzie się na liście przyjętych, należy potwierdzić zgłoszenie, ewentualnie donieść niezbędne dokumenty, których wymaga dana placówka.Jeśli dziecko nie dostało się do przedszkola, można wziąć udział w rekrutacji uzupełniającej. W przypadku dzieci powyżej 3 roku życia gmina musi wskazać przedszkole w obrębie gminy, do którego zostanie przyjęte dziecko.W terminie 7 dni od dnia podania do publicznej wiadomości listy kandydatów przyjętych i nieprzyjętych, rodzic kandydata może wystąpić do komisji rekrutacyjnej z wnioskiem o sporządzenie uzasadnienia odmowy przyjęcia kandydata. Uzasadnienie winno być sporządzone w terminie 5 dni od dnia wystąpienie przez rodzica kandydata z wnioskiem.Rodzic kandydata może wnieść do dyrektora publicznej placówki, odwołanie od rozstrzygnięcia komisji rekrutacyjnej, w terminie 7 dni od dnia otrzymania uzasadnienia.W Gminie Mogilany można składać wnioski o przyjęcie dziecka w ramach rekrutacji do przedszkoli: Przedszkola Samorządowego w Mogilanach Przedszkola Samorządowego w Libertowie (w Libertowie, od 1 września 2022 r., będzie działać odrębne przedszkole- Uchwała Nr XXXV/362/2021 Rady Gminy Mogilany z dnia 30 listopada 2021 r. w sprawie utworzenia Przedszkola Samorządowego w Libertowie)- rekrutację, w roku 2022 przeprowadza Dyrektor Przedszkola Samorządowego w Mogilanach Iskierka z Oddziałem w Libertowie)oraz oddziałów przedszkolnych w szkołach: Szkoła Podstawowa im. Oskara Kolberga w Bukowie Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Gaju Szkoła Podstawowa im. Marii Konopnickiej w Konarach Szkoła Podstawowa im. Świętej Królowej Jadwigi w Lusinie Szkoła Podstawowa im. Świętej Faustyny Kowalskiej we Włosani. ZEAS
+ czytaj więcej
Rekrutacja do klas I szkół podstawowych, na rok szkolny 2022/2023
31 stycznia 2022
Harmonogram rekrutacji, na rok szkolny 2022/2023, został określony Zarządzeniem Nr 9/2022 Wójta Gminy Mogilany z dnia 26 stycznia 2022 roku w sprawie ustalenia terminów przeprowadzenia postępowania rekrutacyjnego i postępowania uzupełniającego, w tym terminy składania dokumentów do przedszkoli, oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych oraz pierwszych klas szkół podstawowych prowadzonych przez Gminę Mogilany, na rok szkolny 2022/2023.Do klasy I publicznej szkoły podstawowej, której ustalono obwód, przyjmuje się, na podstawie zgłoszenia rodziców dzieci i młodzież zamieszkałe w tym obwodzie.Kandydaci zamieszkali poza obwodem publicznej szkoły podstawowej, mogą być przyjęci do klasy I, po przeprowadzeniu postępowania rekrutacyjnego, jeżeli dana publiczna szkoła podstawowa nadal dysponuje wolnymi miejscami. W postępowaniu rekrutacyjnym brane są pod uwagę kryteria określone przez organ prowadzący: Uchwała Nr XXX/245/2017 Rady Gminy Mogilany z dnia 30 marca 2017 w sprawie ustalenia kryteriów wraz z liczbą punktów oraz dokumentów, potwierdzających ich spełnienie w postępowaniu rekrutacyjnym do publicznych szkół podstawowych, prowadzonych przez Gminę Mogilany.Rodzice mają prawo złożyć wniosek do, nie więcej niż trzech wybranych szkół (art.156- ustawy- Prawo oświatowe), zaznaczając preferencje.Należy zgłosić się do wybranej szkoły po wniosek o przyjęcie, bądź pobrać go z zakładki druki kierowane do ZEAS. Wypełniony dokument rodzice składają w wybranej placówce oświatowej.Szczegółowe informacje dotyczące składania wymaganych dokumentów i oświadczeń można uzyskać w szkołach podstawowych Gminy Mogilany.Termin ogłoszenia wyników rekrutacji został ustalony w przywołanym na wstępie zarządzeniu.W wyznaczonym dniu wywieszone zostaną listy przyjętych i nieprzyjętych dzieci.Jeśli dziecko znajdzie się na liście przyjętych, należy potwierdzić zgłoszenie, ewentualnie donieść niezbędne dokumenty, których wymaga dana placówka.Jeśli dziecko nie dostało się do szkoły, można wziąć udział w rekrutacji uzupełniającej. W terminie 7 dni od dnia podania do publicznej wiadomości listy kandydatów przyjętych i nieprzyjętych, rodzic kandydata może wystąpić do komisji rekrutacyjnej z wnioskiem o sporządzenie uzasadnienia odmowy przyjęcia kandydata. Uzasadnienie winno być sporządzone w terminie 5 dni od dnia wystąpienie przez rodzica kandydata z wnioskiem.Rodzic kandydata może wnieść do dyrektora publicznej placówki, odwołanie od rozstrzygnięcia komisji rekrutacyjnej, w terminie 7 dni od dnia otrzymania uzasadnienia.ZEAS
+ czytaj więcej
INFORMACJA Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Mogilanach dotycząca pracy w związku z ograniczeniem przyjmowania klientów
26 stycznia 2022
Mając na uwadze względy bezpieczeństwa oraz Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 21 stycznia 2022 r. oraz Zarządzenie 10/2022 Wójta Gminy Mogilany z dnia 24 stycznia 2022 r. w sprawie ustanowienia określonych ograniczeń, nakazów i zakazów w związku z wystąpieniem stanu epidemii. oraz Zarządzenie 10/2022 Wójta Gminy Mogilany z dnia 24 stycznia 2022 r. informuję, że Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Mogilanach w okresie od 27 stycznia 2022 r. do odwołania ogranicza bezpośrednią obsługę klientów/mieszkańców jednak będzie pracował w godzinach:- poniedziałek : 8.00-16.00- wtorek - piątek : 7.00-15.00 jednak,BUDYNKI W KTÓRYCH ZNAJDUJĄ SIĘ POMIESZCZENIA GOPS POZOSTAJĄ ZAMKNIĘTE DLA KLIENTÓW.Klienci Ośrodka będą przyjmowani w „PUNKTACH OBSŁUGI KLIENTÓW” tylko po wcześniejszym umówieniu lub w sytuacjach nagłych.W celu załatwienia sprawy należy najpierw kontaktować się z pracownikami Ośrodka, którzy pozostają do dyspozycji pod wskazanymi numerami telefonów.- pracownicy socjalni: tel. 12 270 10 25 wew. 3 , a także w sprawie świadczeń z pomocy społecznej: 533347726, 533347725, 533347724, 533347723, gops@gops.mogilany.pl- świadczenia rodzinne i fundusz alimentacyjny:tel. 12 270 14 88, mail: sfront@gops.mogilany.pl, bgawor@gops.mogilany.pl- pracownik pierwszego kontaktu :tel. 12 270 10 25 wew. 3 lub 533347726, mail: eszafranska@gops.mogilany.pl- skrzynka e-puap: MogilanyGOPS/skrytka- ogólny kontakt GOPS:tel. 12 270 10 25 mail: gops@gops.mogilany.plWSZELKIE DOKUMENTY I WNIOSKI NALEŻY WRZUCAĆ ZAPAKOWANE W KOPERCIE DO SPECJALNIE PRZYGOTOWANEJ URNY ZNAJDUJĄCEJ SIĘ PRZED WEJŚCIEM OPISANE „DO GOPS”WNIOSKI MOŻNA POBRAĆ ZE SPECJALNEGO STOJAKA ZNAJDUJĄCEGO SIĘ PRZY WEJSCIUPSYCHOLOG dostępny pod nr telefonu 533 347 728 ( możliwość kontaktu osobistego po umówieniu )ASYSTENT RODZINY - kontakt pod numerem telefonu 533 347 718Osoby potrzebujące natychmiastowego wsparcia oraz doświadczające przemocy proszone są o kontakt z psychologiem lub pracownikiem pierwszego kontaktu.Osoby znajdujące się w trudnej sytuacji zwłaszcza materialnej ora przeżywające trudności życiowe proszone są w pierwszej kolejności o kontakt z pracownikiem pierwszego kontaktu lub pracownikami socjalnymi.Osoby udające się do Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Mogilanach zobowiązane są o przestrzegania zasad reżimu sanitarnego w tym noszenia maseczki, zachowania dystansu i dezynfekcji rąk.W SPRAWIE DODATKU OSŁONOWEGO SZCZEGÓŁOWYCH INFORMACJI UDZIELAJĄ PRACOWNICY SEKCJI SWIADCZEŃ RODZINNYCH POD WSKAZANYM WYŻEJ NUMEREM TELEFONU.Z poważaniem Kierownik Gminnego OśrodkaPomocy Społecznej w Mogilanach Krzysztof Pierożek
+ czytaj więcej
INFORMACJA DOTYCZĄCA CZASOWEGO OGRANICZENIA PRZYJMOWANIA PETENTÓW W URZĘDZIE GMINY MOGILANY
25 stycznia 2022
Od dnia 27 stycznia 2022 roku do odwołania zostaje ograniczona bezpośrednia obsługa mieszkańców w Urzędzie Gminy Mogilany. Powyższe spowodowane jest wzrostem liczby osób zarażonych COVID- 19Prosimy Państwa o kontakt z naszym urzędem przede wszystkim drogą elektroniczną lub telefoniczną. Wykaz telefonów kontaktowych znajdziecie Państwo na końcu niniejszej informacji.Pisma, wnioski i podania można składać drogą elektroniczną na adres mailowy: gmina@mogilany.pl oraz poprzez e-puap: ePUAP:/7c1o97cpbw/skrytka. Ponadto można wysłać pocztą na adres: Urząd Gminy Mogilany, Rynek 2 , 32-031 Mogilany.Ponadto przy wejściu głównym do budynku Urzędu Gminy Mogilany, czyli „A” (od strony parku, przy Urzędzie Stanu Cywilnego) została postawiona zewnętrzna urna, do której można wrzucać wnioski/podania/dokumenty. W przypadku potrzeby uzyskania potwierdzenia złożenia wniosku/podania/dokumentu, uprzejmie prosimy o wpisanie treści: proszę o przesłanie potwierdzenia. W tym celu konieczne jest podanie adresu email lub nr fax Wnioskodawcy. Potwierdzenie złożenia zostanie przesłane na wskazany adres email lub na nr fax.W sytuacjach pilnych oraz wymagających osobistego stawiennictwa - Urząd Gminy Mogilany przyjmuje Interesantów w wyznaczonym miejscu tj. „Punkcie bezpośredniej obsługi”. Punkt znajduje się przy wejściu do Biura Rady (od strony parku). Przyjmowanie Interesantów w urzędzie możliwe jest po uprzednim telefoniczny umówieniu się z pracownikiem na spotkanie. Podczas rozmowy pracownik uzgodni z Państwem datę i godzinę wizyty oraz jej zakres. Osoby wchodzące do „Punktu bezpośredniej obsługi” mają obowiązek zdezynfekować ręce oraz muszą mieć założoną maseczkę. Możliwe jest przyjęcie tylko jednej osoby w danym czasie. Wyjątek stanowić mogą osoby zamieszkujące we wspólnym gospodarstwie domowym. Inne osoby mogą być obsłużone wspólnie - tylko pod warunkiem, że ich jednoczesne stawiennictwo w urzędzie jest uzasadnione dobrem sprawy lub strony. Jeżeli przed budynkiem zgromadzi się kilka osób, prosimy o zachowanie odpowiednich odległości. Urząd Stanu Cywilnego i Gminy Ośrodek Pomocy Społecznej przyjmuje Petentów w dotychczasowym punkcie obsługi (wejście od strony parku, przy windzie). Przy drzwiach znajduje się domofon z którego należy skorzystać , wybierając „USC” lub GOPS”. Również prosimy o telefoniczne uzgadnianie wizyt oraz ograniczenie wizyt do spraw bardzo pilnych. W dalszym ciągu Interesanci oraz inne osoby nie mogą wchodzić do urzędu i poruszać się po nim. Na ścianie przy wejściu głównym „A” znajduje się domofon, który w razie potrzeby połączy Państwa z Dziennikiem Podawczym. Zarządzenie Nr 10./2022 Wójta Gminy MogilanyPodajemy Państwu aktualne numery telefonów do poszczególnych Referatów Urzędu Gminy:Kierownik Referatu Geodezji Architektury Rolnictwa i Ochrony Środowiskatel. 12 270 11 91, 605 905 989Planowanie przestrzenne tel. 537 970 148Wycinka drzew tel. 537 970 071 Bezdomne zwierzęta tel. 605 905 942Kierownik Referatu Inwestycji i Gospodarki Komunalnejtel. 12 270 10 22, 605 905 937 Drogi tel. 605 905 934Awarie wodociągu tel. 667 677 501Śmieci tel 12 444 52 63 Stan licznika wody tel. 12 444 52 60 Podatki tel. 12 270 10 13 wew. 236 Kierownik Referatu Rozwoju i Pozyskiwania Funduszytel. 12 270 10 13 w.249, 605 905 926 Kierownik Urzędu Stanu Cywilnegotel. 12 270 18 53Dowody osobiste, meldunkitel. 12 270 18 53, 12 270 10 13 wew. 254, 255Zamówienia publiczneTel. 797 022 806Dziennik Podawczy Tel. 12 270 10 13, 12 444 52 22Sekretariat Tel.12 444 52 31Działalność Gospodarcza Tel. 12 444 52 62Biuro Rady Tel. 12 270 12 19, 605 905 927Zarządzanie KryzysoweTel. 537 059 200Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej Tel. 12 270 10 25Pracownicy Socjalni Tel. 12 270 14 86Świadczenia Rodzinne Tel.12 270 14 88
+ czytaj więcej
NOWY SPRZĘT REHABILITACYJNY W PRZYCHODNI W MOGILANACH
21 stycznia 2022
Gmina Mogilany zrealizowała projekt „Usprawniamy i budujemy odporność mieszkańców gminy Mogilany”.W ramach konkursu „Małopolska Zaszczepiona!” Województwo Małopolskie wyróżniło 10 gmin, przekazując środki finansowe w kwocie do 50 000 zł. Gminy z najwyższym odsetkiem zaszczepionych mieszkańców, wśród nich Mogilany, mogły przeznaczyć pieniądze na sfinansowanie zadań własnych w zakresie ochrony zdrowia. Na dzień rozstrzygnięcia tj. 15 września 2021 r. nasza gmina zajęła 9 miejsce w Małopolsce wśród gmin z najwyższym poziomem szczepień przeciwko COVID-19, z wynikiem 55,9%.W ramach dotacji zrealizowaliśmy zadanie z zakresu rehabilitacji. Wniosek o dotację objął środki na wyposażenie w sprzęt rehabilitacyjny Pracowni fizjoterapii, działającej w ramach SPZOZ w Mogilanach.Zakupiony został sprzęt rehabilitacyjny o wartości 50 000 zł. Skupiliśmy się kompleksowo na sferze aktywizacji pacjentów i budowania odporności, a także rekonwalescencji, w tym po przebytej chorobie spowodowanej wirusem COVID-19. W tym celu zostały dobrane 4 urządzenia rehabilitacyjne, których dotychczas nie posiadaliśmy w Pracowni fizjoterapii SPZOZ w Mogilanach: Laser wysokoenergetyczny z systemem skanującym, który znajduje zastosowanie m.in. w różnego typu urazach i kontuzjach, zespołach bólowych w tym dyskopatii, zmianach zwyrodnieniowych stawów a także w leczeniu blizn, ran i odleżyn. Orbitrek treningowy magnetyczny i Bieżnia elektryczna to urządzenia o zbliżonym zastosowaniu, które angażują różne partie mięśniowe. Przywracają i podnoszą sprawność oraz wydolność pacjenta. Zapewniają bezpieczny trening funkcjonalny, szczególnie istotny przy powikłaniach spowodowanych chorobami układu oddechowego i układu krążenia. Kolumna do ćwiczeń mocowana do ściany, wraz z osprzętem. System pozwala na indywidualne dostosowanie obciążeń do ćwiczeń w różnorodnych warunkach. Trening z wykorzystaniem kolumny to efektywny środek poprawy siły mięśniowej, wytrzymałości, koordynacji ruchowej. Sprzęt dostarczony, zamontowany i przekazany w grudniu jest już intensywnie użytkowany przez pacjentów Pracowni rehabilitacyjnej. Zakupione urządzenia Wójt Piotr Piotrowski przekazał formalnie na ręce Dyrektor SPZOZ w Mogilanach Pani Beaty Kuszczak, życząc jak najlepszych warunków pracy dla całego zespołu i znakomitych efektów dla pacjentów Pracowni.
+ czytaj więcej
Petycja gmin Metropolii Krakowskiej do Premiera o środki na budowę przyłączy gazowych – ich brak może przekreślić szansę na poprawę jakości powietrza!
20 stycznia 2022
Gminy Metropolii Krakowskiej apelują do Premiera RP o zwiększenie środków finansowych dla PSG na budowę przyłączy gazowych do budynków mieszkalnych. Ich brak znacząco zahamuje tempo wymiany kotłów bezklasowych oraz przekreśli szansę na poprawę jakości powietrza w Metropolii Krakowskiej!W odpowiedzi na informacje dotyczące braku możliwości realizacji przyłączy gazowych do końca roku 2023 r. z uwagi na brak środków, przedstawiciele gmin Metropolii Krakowskiej wystosowali petycję do Premiera RP o zwiększenie środków finansowych dla Polskiej Spółki Gazownictwa na budowę przyłączy gazowych do budynków mieszkalnych.Gminy Metropolii Krakowskiej prowadzą aktywne działania na rzecz poprawy jakości powietrza m.in. poprzez realizację projektów wspierających likwidację kotłów bezklasowych oraz aktywne działania w celu wdrożenia zapisów uchwały antysmogowej dla Województwa Małopolskiego zakazującej użytkowania kotłów węglowych do 1 stycznia 2023 r. Brak możliwości realizacji przyłączy gazowych, w znacznym stopniu obniży tempo wymiany kotłów, a co za tym idzie przekreśli szansę na poprawę jakości powietrza w regionie! Szefowie gmin Metropolii Krakowskiej apelują o: (…) podjęcie decyzji mających na celu zabezpieczenie odpowiednich środków finansowych przeznaczonych na budowę przyłączy gazowych do budynków mieszkalnych na terenie Metropolii Krakowskiej. Z uwagi na przepisy uchwały antysmogowej, które będą obowiązywały od 1 stycznia 2023 r., szczególną uwagę należy zwrócić na przyłącza gazowe budynków mieszkalnych ogrzewanych bezklasowymi kotłami węglowymi (…)Zwiększenie środków na budowę przyłączy gazowych do budynków mieszkalnych pozwoli na:* zachowanie tempa wymiany kotłów bezklasowych;* umożliwi mieszkańcom skorzystanie z licznych programów wsparcia finansowego (m.in. programu Czyste Powietrze oraz wielu innych projektów finansowanych z funduszy europejskich oraz gminnych);* wdrożenie zapisów uchwały antysmogowej dla Województwa Małopolskiego zakazującej użytkowania kotłów bezklasowych do 1 stycznia 2023 r.* realizację dalszych działań na rzecz poprawy jakości powietrza w regionie.
+ czytaj więcej
ZAPROSZENIE NA SPOTKANIE INFORMACYJNO – KONSULTACYJNE oraz SZKOLENIOWE
17 stycznia 2022
ZAPROSZENIE NA SPOTKANIE INFORMACYJNO – KONSULTACYJNE oraz SZKOLENIOWE Zapraszamy na bezpłatne spotkania o charakterze informacyjno-konsultacyjnym oraz szkoleniowym. Spotkania dedykowane są podmiotom zainteresowanym pozyskaniem dofinansowania w ramach Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich 2014-2020. Tematyką spotkania będą: warunki pozyskiwania dotacji, kryteria i procedury oceny wniosków oraz zasady prawidłowego przygotowania dokumentacji aplikacyjnej w ramach rozwijania działalności gospodarczej. Osoby zainteresowane wzięciem udziału w spotkaniu prosimy o wcześniejszy kontakt mailowy z biurem stowarzyszenia (a.kania@bliskokrakowa.pl). SPOTKANIA ODBĘDĄ SIĘ 24 stycznia 2022 r. w formie online na platformie CLICKMEETING w godzinach:- spotkanie informacyjno-konsultacyjne: 15:00 – 16:00- spotkanie szkoleniowe (przygotowanie biznesplanu): 16:00-17:00(osobom zainteresowanym, po wcześniejszym zgłoszeniu, zostanie przesłany link do spotkania) UWAGA! Na spotkania obowiązuje osobna rejestracja! Więcej informacji: http://www.bliskokrakowa.pl/aktualnosci/2022/1650-...
+ czytaj więcej
PATRONAT SKARBY BLISKO KRAKOWA
13 stycznia 2022
Konkurs na współorganizację przedsięwzięcia: PATRONAT SKARBY BLISKO KRAKOWA JEŚLI PLANUJECIE PRZEDSIĘWZIĘCIE:1. dotyczące organizacji wydarzenia* promującego lokalną kulturę i dziedzictwo;2. wykorzystujące produkt turystyczny pn. Skarby Blisko Krakowa*Wydarzenia mogą mieć charakter warsztatów, spotkań, koncertów, wystaw, targów wyrobów tradycyjnych, kulturalnych, sportowych krajoznawczych i/lub rekreacyjnych organizowanych na terenie gmin obszaru Blisko Krakowa.ZGŁOŚCIE SIĘ DO STOWARZYSZENIA BLISKO KRAKOWA! KTO MOŻE UBIEGAĆ SIĘ O PATRONAT?Do zgłaszania przedsięwzięć zapraszamy stowarzyszenia, fundacje, spółdzielnie, instytucje kultury, przedsiębiorstwa oraz przedsiębiorstwa społeczne z obszaru Blisko Krakowa (gmin Czernichów, Liszki, Mogilany, Skawina, Świątniki Górne oraz Zabierzów) O JAKIE WSPARCIE MOŻNA SIĘ UBIEGAĆ?W ramach patronatu przewidujemy wsparcie w wysokości 1 500 zł na organizację. Kwotę przeznaczyć można na pokrycie wydatków niezbędnych dla realizacji proponowanego przedsięwzięcia od momentu podpisania umowy. Nie ma listy tzw. kosztów kwalifikowanych - przewidywane uzasadnione wydatki należy wpisać do budżetu przedsięwzięcia we wniosku. Pula środków w ramach konkursu wynosi 22 500 zł*.*W wypadku, gdy wartość wniosków, które otrzymały ocenę powyżej 50% punktów, przekracza 22 500zł, Zarząd Stowarzyszenia może podjąć decyzję o jednorazowym zwiększeniu kwoty przeznaczonej na współorganizację przedsięwzięcia. SZEROKA PROMOCJA:Uzyskanie patronatu, oprócz wsparcia finansowego, oznacza aktywną i szeroką promocję przedsięwzięcia z wykorzystaniem strony internetowej stowarzyszenia Blisko Krakowa oraz portali społecznościowych.JAK WYGLĄDA PROCES ZGŁASZANIA I WYBORU WNIOSKÓW?Wnioski w ramach patronatu można zgłaszać od 17 do 30 stycznia 2022 roku. Wypełniony formularz wniosku prosimy przesłać na adres: skarby@bliskokrakowa.pl. Jedna organizacja może zgłosić 1 wniosek w ramach naboru. Wnioski analizowane są przez Komisję składającą się z Rady Partnerstwa Blisko Krakowa oraz przedstawiciela Zarządu stowarzyszenia. Decyzja Komisji dot. przyznania wsparcia podejmowana jest po przeprowadzeniu dyskusji nad wnioskiem/wnioskami. Decyzja jest ostateczna i nie przysługuje od niej odwołanie. Informacje o przyznanym wsparciu przekazywane będą pocztą e-mail oraz publikowane na stronie stowarzyszenia Blisko Krakowa. CO PO UZYSKANIU PATRONATU?Wsparcie przekazywane będzie przez stowarzyszenie po podpisaniu umowy, w terminach określonych w umowie. Realizacja umowy, działań i budżetu zawartych we wniosku podlegać będzie monitoringowi i ocenie stowarzyszenia. Organizacja zobowiązana będzie do przedstawienia stowarzyszeniu Blisko Krakowa sprawozdania z realizacji umowy, budżetu i przeprowadzonych działań. Wymogi dotyczące sprawozdawania zawarte są w umowie i regulaminie konkursu. Dodatkowe Informacje: www.bliskokrakowa.pl
+ czytaj więcej
Powrót do zdrowia, powrót do pracy!
12 stycznia 2022
Projekt pn. „Wypracowanie i pilotażowe wdrożenie modelu kompleksowej rehabilitacji umożliwiającej podjęcie lub powrót do pracy” jest realizowany przez PFRON we współ-pracy z ZUS i CIOP. To program przekwalifikowania zawodowego zapewniający uzyska-nie nowych kwalifikacji zawodowych wszystkim tym, którzy z powodu choroby lub wy-padku utracili możliwość wykonywania dotychczasowego zawodu, a chcieliby podjąć inną pracę, adekwatną do zainteresowań i stanu zdrowia. To również szansa dla osób z niepełnosprawnością wrodzoną lub nabytą w okresie rozwojowym, które nigdy nie pra-cowały i nie mają kwalifikacji zawodowych.Zapraszamy do projektu wszystkich chętnych, którzy:• z powodu choroby lub urazu mają ograniczoną zdolność do pracy w dotychczasowym za-wodzie, ale jednocześnie są w stanie uczestniczyć w rehabilitacji;• mają pozytywne rokowania w zakresie przywrócenia aktywności zawodowej i uzyskania poprawy aktywnego funkcjonowania w społeczeństwie;• mają motywację do pełnego uczestnictwa w życiu zawodowym i społecznym;• od samego początku biorą aktywny udział w procesie rehabilitacji.Nasza grupa docelowa to osoby, które:• zakończyły rehabilitację medyczną i mają ustabilizowany stan zdrowia (Ośrodki rehabilitacji kompleksowej nie są szpitalami i nie prowadzą leczenia specjalistycznego);• są w stanie podjąć pracę w wymiarze co najmniej 0,5 etatu, po odbyciu procesu rehabilitacji kompleksowej;• deklarują podjęcie zatrudnienia, niezależnie od wieku;• mają różne rodzaje niepełnosprawności.To ważne! Nie wymagamy orzeczenia o stopniu niepełnosprawnościJak przebiega rehabilitacja kompleksowa?Udział w projekcie wiąże się z kilkumiesięcznym (4-5 mies.) pobytem w Ośrodku Rehabilitacji Kom-pleksowej. Obecnie w Polsce funkcjonują 4 takie ośrodki: w Grębiszewie (woj. mazowieckie), w Nałęczowie (woj. lubelskie), w Wągrowcu (woj. wielkopolskie) i w Ustroniu (woj. śląskie).Każdy z Uczestników projektu bierze udział równolegle w trzech modułach:• zawodowym ukierunkowanym na ułatwienie osobie z niepełnosprawnościami uzyskanie nowego zawodu i utrzymanie odpowiedniego zatrudnienia, co jest głównym celem rehabili-tacji kompleksowej;• psychospołecznym: mającym na celu przywrócenie motywacji uczestnika projektu do po-wrotu do pracy oraz przygotowanie go do uczestnictwa w życiu społecznym;• medycznym: mającym na celu przywrócenie utraconych funkcji lub ich odtworzenie w jak największym, możliwym do osiągnięcia, stopniu.W efekcie uczestnicy uzyskują nowe kwalifikacje zawodowe, które poprawiają ich status na rynku pracy pozwalając na uzyskanie zatrudnienia na otwartym rynku pracy.Rekrutacja do projektu prowadzona jest w trybie ciągłym przez Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych.Co należy zrobić, by zgłosić się do projektu?• Wypełnić formularz zgłoszeniowy oraz wniosek o kompleksową rehabilitację i przesłać do-kumenty zgłoszeniowe na adres:Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób NiepełnosprawnychOddział Małopolski PFRONul. Na Zjeździe 11,30-527 Krakówz dopiskiem „kompleksowa rehabilitacja”Formularz zgłoszeniowy dostępny jest pod linkiem:https://rehabilitacjakompleksowa.pfron.org.pl/file... Informacji udziela:• Joanna Kołdras. - numer telefonu: 12 312 14 27 lub 507 966 499, e-mail: jkol-dras@pfron.org.pl lub krakow@pfron.org.pl• Infolinia PFRON - numer telefonu: 22 50 55 600, 532 083 063, e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.">ork@pfron.org.plTen adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.">Jesteśmy w mediach społecznościowych!Wszystkie osoby zainteresowane projektem „Wypracowanie i pilotażowe wdrożenie modelu kom-pleksowej rehabilitacji umożliwiającej podjęcie lub powrót do pracy” zapraszamy na oficjalny fan-page na Facebooku:https://www.facebook.com/Powr%C3%B3t-do-zdrowia-po...oraz na Instagramie:https://www.instagram.com/powrot_do_pracy/Polub profil, obserwuj i bądź na bieżąco!
+ czytaj więcej
Ostrzeżenie 2 stopnia
10 stycznia 2022
Powiadomienie o przekroczeniu poziomu informowania i o ryzyku wystąpienia przekroczenia poziomu informowania dla pyłu zawieszonego PM10 w powietrzu
+ czytaj więcej